Nieco informacji o "nazwach w Excelu"

Bardzo przydatnym narzędziem, ale dość często traktowanym po macoszemu, nieraz zapominanym są nazwy. Szkoda, ponieważ znacznie upraszczają wiele działań. Najczęściej są stosowane do identyfikowania zakresów, o wiele rzadziej do zapamiętywania stałych lub zmiennych.

Przemyślane stosowanie, bardzo ułatwia rozumienie formuł, jeżeli przyjdzie nam w arkuszu coś zmienić po wielu miesiącach lub latach. O wiele łatwiej przypomnimy sobie znaczenie formuły = wartosc_netto + (wartosc_netto*VAT) niż =B23+(B23*A2). Dlatego twierdzę iż nazw nie należy ani zbytnio skracać, ani tworzyć według zagmatwanego schematu, który jak znając życie wkrótce zostanie zapomniany.

Warto wiedzieć że:

  • w nazwach wolno używać liter, cyfr, kropek i znaków podkreślenia;
  • pierwszym znakiem musi być litera lub znak podkreślenia;
  • małe i wielkie litery są w nazwach utożsamiane;
  • nazwy nie mogą mieć postaci adresów (np. A2 lub AD23);
  • mogą składać się z 1 do 255 znaków;
  • niektóre nazwy jak obszar_wydruku, są zastrzeżone;
  • nazwy pozwalają na szybkie przemieszczanie się w arkuszu, co jest cechą mniej znaną;
  • nazw nie musimy wpisywać, możemy je wklejać przez wybieranie co skutecznie chroni przed literówkami.