Szybkie porównanie baz adresów e-mail

Popularnym sposobem na pozyskiwanie nowych odbiorców jest zakup bazy danych z adresami e-mail potencjalnych klientów, do których rozsyłane są później promocyjne oferty. Zanim jednak zajmiemy się rozsyłaniem ofert, proponuję porównanie zakupionej bazy z firmową bazą adresów e-mail.

Zwykle nikt tego nie czyni, lecz od razu przystępuje do rozsyłania ofert, tłumacząc się brakiem czasu na przeglądanie tysięcy adresów. Często takie zbagatelizowanie tematu może prowadzić do nieporozumień. W rzeczywistości jednak nie trzeba poświęcać aż tak dużo czasu jeśli zaprzęgniemy do tego zadania Excela.

Przyjmijmy, że do kolumny A zaimportowałeś bazę adresów e-mail firm z którymi Twoje przedsiębiorstwo obecnie współpracuje. W kolumnie obok znajduje się baza adresów e-mail, która została zakupiona. Fragment przykładowej tabeli przedstawia rysunek.

Aby błyskawicznie porównać bazy adresów e-mail ze sobą i oznaczyć, które adresy e-mail z kolumny B figurują także na liście z kolumny A można skorzystać z następującej formuły:

  • w komórce C2 wprowadź następującą formułę: =JEŻELI(CZY.LICZBA(PODAJ.POZYCJĘ(B2;$A$2:$A$11;0));"Klient obsługiwany";""), następnie skopiuj do wszystkich komórek poniżej

W tak oznaczonym zestawieniu kilkoma kliknięciami myszy możesz uzyskać listę tylko nieobsługiwanych adresów e-mail potencjalnych klientów. Wystarczy, że uruchomisz Autofiltr, wskażesz odpowiednie kryterium w kolumnie C i gotowe!

Drogi Czytelniku, jeśli Ty również jesteś pasjonatem Excela, stosujesz ciekawe triki w codziennej pracy, błyskawicznie tworzysz nietypowe formuły i funkcje - gorąco zachęcam do dzielenia się swoim doświadczeniem z innymi użytkownikami na stronie www.excelowo.pl. Zainteresowany - zapraszam do kontaktu.

Pojedyncza osoba może zdziałać niewiele, a wszyscy razem możemy stworzyć coś wielkiego!