Zmiana położenia tabeli przestawnej
Tworząc każdą tabelę przestawną musimy wskazać, gdzie zamierzamy umieścić raport tabeli przestawnej. Domyślnie jest wybrana opcja Nowy arkusz, co powoduje, że tabela przestawna zostanie umieszczona w nowym arkuszu bieżącego skoroszytu. Rzadko zmieniamy te ustawienia, ponieważ w niewielu przypadkach zachodzi konieczność umieszczania w konkretnym miejscu.
Co jednak jeśli stworzymy zaawansowaną tabelę przestawną nad którą pracowaliśmy sporo czasu i teraz potrzebujemy przenieść w nowe miejsce. Czy to oznacza, że cały nasz trud poszedł na marne? Nie. Mimo, że pasjonaci Excela preferują różne sposoby na przenoszenie tabel przestawnych np. kopiuj potem wklej – jedną z najbardziej wygodnych i najczęściej używanych jest opcja ze wstążki:
- kliknij raport tabeli przestawnej;
- na karcie Opcje w grupie Akcje kliknij przycisk Przenieś tabelę przestawną. Ikona ta aktywuje okno dialogowe pokazane na poniższym rysunku;
- teraz wystarczy wskazać, gdzie przenieść naszą tabelę przestawną i gotowe.