Zmiana położenia tabeli przestawnej

Tworząc każdą tabelę przestawną musimy wskazać, gdzie zamierzamy umieścić raport tabeli przestawnej. Domyślnie jest wybrana opcja Nowy arkusz, co powoduje, że tabela przestawna zostanie umieszczona w nowym arkuszu bieżącego skoroszytu. Rzadko zmieniamy te ustawienia, ponieważ w niewielu przypadkach zachodzi konieczność umieszczania w konkretnym miejscu.

Co jednak jeśli stworzymy zaawansowaną tabelę przestawną nad którą pracowaliśmy sporo czasu i teraz potrzebujemy przenieść w nowe miejsce. Czy to oznacza, że cały nasz trud poszedł na marne? Nie. Mimo, że pasjonaci Excela preferują różne sposoby na przenoszenie tabel przestawnych np. kopiuj potem wklej – jedną z najbardziej wygodnych i najczęściej używanych jest opcja ze wstążki:

  • kliknij raport tabeli przestawnej;
  • na karcie Opcje w grupie Akcje kliknij przycisk Przenieś tabelę przestawną. Ikona ta aktywuje okno dialogowe pokazane na poniższym rysunku;

Zmiana położenia tabeli przestawnej

 

  • teraz wystarczy wskazać, gdzie przenieść naszą tabelę przestawną i gotowe.