Ograniczanie obszaru roboczego arkusza
Czy przydarzyła Ci się sytuacja, że podczas zaznaczania komórek za pomocą myszy, arkusz przewijał się zbyt szybko i trudno było Ci precyzyjnie zaznaczyć właściwy obszar? Myślę, że pewnie niejednokrotnie - czynność zaznaczania myszą okazała się dla Ciebie uciążliwa.
Skuteczne ukrywanie arkusza w skoroszycie
Czy kiedykolwiek chciałeś ograniczyć dostęp do określonego arkusza w skoroszycie? Najczęściej stosowaną metodą w takiej sytuacji jest ukrycie arkusza.
Sprawne poruszanie się między arkuszami w ramach skoroszytu
Dokumentem Excela jest skoroszyt, który może zawierać wiele arkuszy, które są identyfikowane za pomocą zakładek umiejscowionych w dolnej części programu. Aby uaktywnić wybrany arkusz wystarczy kliknąć w jego zakładkę z unikatową nazwą.
Usuwanie istniejących hiperłączy
W poprzednich wersjach programu Excel, aby zamienić istniejące hiperłącza na tekst konieczne było usuwanie łączy pojedynczo. W Excel 2010 wreszcie poprawiono to i umożliwiono usunięcie wielu hiperłączy w ramach jednej operacji. Aby to wykonać należy:
Nadawanie nazw i kolorów etykietom arkuszy
Pracując w skoroszytach przepełnionych danymi, składających się z dziesiątek arkuszy, nietrudno stracić orientację. Można jednak temu zapobiec, nadając zakładkom unikalne nazwy i kolory. Arkuszom najlepiej nadawać nazwy w taki sposób, aby sugerowały o tematyce zawartych w nich informacji. Taki zeszyt jest bardziej przyjazny dla autora, a przede wszystkim dla użytkownika, który będzie z niego korzystał.
Liczba arkuszy w nowym skoroszycie
Standardowo w skoroszycie znajdują się 3 puste arkusze. Przygotowując obszerne zestawienia i raporty zazwyczaj potrzebujemy ich kilkunastu. Pierwszą czynnością, jaką musimy zwykle wykonać, będzie wstawienie kilkunastu pustych arkuszy, do których zostaną później wprowadzone dane.
Ekspresowa zmiana nazwy arkusza
Standardowe nazwy arkuszy w postaci "Arkusz1", "Arkusz2",... nie sugerują co się na nich znajduje. Jeśli zeszyt składa się wyłącznie z jednego arkusza, to tak naprawdę jego nazwa jest obojętna, ponieważ o jego zawartości powinna mówić nazwa zeszytu. Jeśli skoroszyt zawiera więcej niż jeden arkusz to należy zmienić nazwy wszystkich arkuszy na takie, które będą sugerowały, jakie informacje są w nich zawarte.
Czytelny wydruk bez powiększania czcionek
Zdarza się bardzo często sytuacja, że chcesz wydrukować zestawienie obejmujące kilka lub kilkanaście komórek. Po wydrukowaniu będzie ono mało widoczne na kartce A4 i zajmowało jej niewielki fragment. Co należy zrobić w takiej sytuacji, aby nie powiększać czcionki w arkuszu (co niestety często powoduje zmianę układu danych w komórkach), a potem wracać do pierwotnego rozmiaru?